Motivation monday: februari

1-Motivation monday2

Tijd voor weer een nieuwe portie motivatie om ook februari weer goed door te komen. Dit wordt een best wel drukke maand voor mij, waar ook de nodige calorieën bij komen kijken. Denk aan carnaval, A State Of Trance en nog meer feestjes! Toch wil ik wel weer ‘aan mezelf werken’, meer daarover vertel ik in dit artikel!

Om toch een beetje in de buurt te gaan komen van de oh zo bekende summerbody heb ik daarom voor deze maand 4 doelen bedacht, waar ik er 2 ook in januari al had trouwens. Toch ben ik van plan om deze weer voor te zetten en heb ik nog 2 nieuwe bedacht.

mijn_collage (1)

Mijn doelen zijn:
1. Het bijhouden van eten in de app my fitness pal
2. 2 tot 3 liter water per dag drinken
3. Op tijd slapen én wakker worden ( ritme krijgen)
4. 2x per week hardlopen en 2x per week zwemmen .

Ik zal ze allemaal nog even uitleggen, ook waarom ik precies de aantallen wil enzo.

tumblr_n9xixfIu1z1rab0nfo1_500tumblr_n8d369V5px1s0fzano1_500

1. Het bijhouden van eten in de app: My fitness pal

Door het bijhouden van alles wat je eet wordt je echt een stuk bewuster, en maak je dus ook betere keuze’s. Want het is natuurlijk nooit leuk om te zien dat je die dag teveel gegeten hebt. Doordeweeks gaat het wel redelijk om het in te vullen, in het weekend ga ik er nog wel eens over heen.. ( Kaas, wijn en bier.. Niet echt goed voor je.)

tumblr_n62q12C3731qjm9bpo1_500tumblr_n93icdm4rW1rq6dxno1_500

2. 2 tot 3 liter water per dag drinken

Deze ga ik ook voortzetten deze maand! Toevallig kwam ik vandaag de zin: ‘Hoezo is het zo moeilijk om per dag 8 glazen water te drinken, maar zo gemakkelijk om 8 glazen bier te drinken.’ Haha, tja dat is een goede vraag. Toch gaat het steeds beter! Ik kom vaak wel aan de 2 liter, en daar wil ik graag 3 liter van maken! 🙂

tumblr_ne79fqP1PV1s9z4j6o1_500tumblr_n71h7sEHGK1tdt8pro1_500

3. Op tijd slapen en wakker worden (Ritme krijgen)

Tja, dit is wel een puntje waar aan gewerkt moet worden. Het is gewoon stom zonder studie, en ook niet iedereen heeft elke dag tijd voor mij. Och, dat klinkt wel heel zielig maar you get me right? Het is gewoon zo dat je echt zonder ritme eigenlijk nog moeier ( is dat een woord?) wordt, zelfs met 10 uur slaap per dag. Het liefst ga ik ook gewoon weer naar school, maar dat gaat vrij lastig haha. Toch probeer ik een beetje rond 12 uur, op tijd he haha, te gaan slapen en nu nog mijn wekker op 9 uur te zetten en dan langzaam elke dag een kwartier vroeger! Best een goed plan toch?!

tumblr_ne57w5kjfz1t0iesso1_500tumblr_ndpprg2f9Y1ruw30wo1_500

4. 2x per week hardlopen en 2x per week zwemmen

Maar 2x per week hardlopen? Ja, dat is voor mijn doen denk ik nu het beste. Ik heb heel veel last van mijn keel door de koude lucht, dat doet echt pijn. Ook mijn longen én mijn stembanden kunnen er heel slecht tegen dus als ik 2x per week ga lopen vind ik het wel genoeg, dan maar wat meer thuis workouts met Blogilates. Ben wel van plan om het hardlopen weer op te schroeven als het warmer wordt! Maar dan moet dat natuurlijk wel weer lukken met mijn knieën en schenen, #$%*#)$* haha.
En zwemmen 2x per week is ook harstikke lekker! Het is zo lekker om in het water te ‘liggen’, vooral als het heel rustig is in het zwembad. Dan durf ik ook echt lekker de borstcrawl  en rugcrawl te doen, want dit zijn nog niet mijn beste slagen haha.
Als ik het zwemmen en het hardlopen zo kan afwisselen heb ik toch alweer 4 workouts per week ingepland!


 

4 doelen die niet allemaal wat te maken hebben met sport, maar wel met een fit/healthy lifestyle! Ik heb er vandaag, maandag, al een Blogilates workout én 40 baantjes binnen 33 minuten in het zwembad opzitten dus ik ga zo lekker op de bank zitten en op tijd slapen. Dan ben ik weer helemaal klaar voor een nieuwe dag morgen!

Wat zijn jou plannen voor februari? Meer hardlopen of heb je juist een andere sport? En hebben jullie nog tips voor sporten die je kan doen waar je zo min mogelijk je knieën mee belast?

Liefs,

Anique

2 gedachtes over “Motivation monday: februari

Geef een reactie

